Limbajul la copiii cu autism

In autism sunt afectate in general mai multe arii de dezvoltare, printre care si comunicarea si interactiunea sociala. De cele mai multe ori, copiii cu aceasta tulburare prezinta o incapacitate in stabilirea de relatii cu cei din jur si rareori manifesta interes pentru a denumi actiuni

[edsanimate_end], lucruri, persoane sau pentru impartasirea trairilor emotionale pe care acestia le traiesc zi de zi.

La persoanele care pot verbaliza, poate exista o deteriorare considerabila in capacitatea de a initia sau sustine o conversatie, ori o utilizare repetitiva si stereotipa a limbajului sau un limbaj propriu, adica un limbaj care poate fi inteles clar numai de cei familiarizati cu stilul de comunicare al persoanei cu autism.

Intelegerea limbajului din punct de vedere cognitiv, apare adesea mai tarziu, in prima faza fiind dificila intelegerea intrebarilor sau cerintelor, a solicitarilor din exterior.

O perturbare in uzul social al limbajului este adesea evidentiata prin incapacitatea de a integra cuvintele sau gesturile sau de a intelege umorul sau aspectele nonliterale ale limbajului, cum ar fi ironiile sau sensul implicit.

Cand apar primele semne in tulburarea limbajului?

De multe ori, aceste intarzieri se pot observa inaintea varstei de trei ani atat in in limbaj cat si in interactiunea sociala.

La ce specialisti putem apela pentru imbunatatirea si recuperarea limbajului?

In cazul in care sesizam ca este ceva in neregula cu limbajul copilului, trebuie sa apelam la un logoped. De cele mai multe ori logopedia se asociala si cu alte forme de terapie, care pot ajuta foarte mult in recuperarea copilului,printre acestea putem mentiona: analiza comportamentala aplicata, ludoterapia sau terapia prin joc, terapia ocupationala sau altele.

Care este varsta potrivita pentru inceperea logopediei?

Varsta recomandata pentru inceperea sedintelor de logopedie este de trei sau patru ani, fiind perioada in care copilul poate coopera in cadrul acestei terapii.

Prin intermediul logopediei, copilul este implicat in diverse activitati specifice varstei sale, ce constau in emiterea si repetarea de sunete, silabe, cuvinte si treptat propozitii, toate acestea capatand un sens in viata copilului nostru. El este stimulat permanent prin jocuri educative, construirea de propozitii dupa imagini, activitati distractive si captivante ce il pot motiva pe copil in cadrul sedintelor de logopedie.

Cu cat recuperarea incepe mai devreme, cu atat este mai bine, castigam timp pretios in recuperarea copilului nostru, iar un program eficient implementat in viata acestuia il poate ajuta enorm.

Psiholog Lucia Tanase

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acasă
Cont
Coș
Caută